3 Eylül 2009 Perşembe

Pir Sultan Abdal Şiirleri


www.alevicanlar.net



Ne Yatarsın Bülbül Kalk Figan Eyle

Ne yatarsın bülbül kalk figan eyle
Çağırıp ötmenin zamanı şimdi
Kırmızı gül yeşil yaprakta kaldı
Dalında ötmenin zamanı şimdi

Benim Şah'ım gelir türlü naz ile
Dili tuti kalbi irfan söz ile
Kırmızı badeyle cura saz ile
Muhabbet etmenin zamanı şimdi

Benim Şah'ım gelişinden bellidir
Ak elleri deste deste güllüdür
Dertli olanların derdi bellidir
Derde dert katmanın zamanı şimdi

Hoca Ahmet söyle sözünü doğru
Akar boz bulanık dağların seli
Yanına almıştır kuzu dilberi
Sarılıp yatmanın zamanı şimdi

Pir Sultan'ım Haydar netti neyledi
Sarardı gül benzim ayvaya döndü
Dertli olanın derdi belli oldu
Merhemi sarmanın zamanı şimdi


Pir Sultan Abdal





Orda Her Kişinin Dostu Bulunmaz

Çiktim yücesine seyran eyledim
Gönül eglencesi küstü bulunmaz
Dostlar bizden muhabbetin kaldirmiş
Hiç bir ikrarinda ahdi bulunmaz

Zülüflerin top top olmuş çigali
Rakiplerin hak'dan olsun zevali
Bir günahkar kulum dogdum dogali
Günahkar kulunun dostu bulunmaz

Kani benim ile lokma yiyenler
Baş ü cani dost yoluna koyanlar
Sen ölmeden ben ölürüm diyenler
Dostlar da geriye kaçti bulunmaz

Yine karçilandi daglarin başi
Durmadan akiyor gözümün yaşi
Vefasiz elinden gitse bir kişi
Hakikat ceminde desti bulunmaz

Biz de gezer idik irfanda sazda
Biz de bulunurduk cem de, niyaz da
Bize de gel oldu kanli Sivas da
Hizir paşa bizi asti bulunmaz

PIR SULTAN ABDAL'im destim damanda
Ismim koca Haydar, neslim Yemen'de
Garip başa bir hal gelse zamanda
Orda her kişinin dostu bulunmaz


Pir Sultan Abdal





Şu Yalan Dünyaya

Şu yalan dünyaya geldim giderem
Gönül senden özge yar bulamadım
Yaralandim al kanlara bulandim
Elimin kanini yur bulamadim

Güzel olan neyler altın akçeyi
Arif olan düzer türlü bohçayi
Vücudumda seyreyledim bahçeyi
Dosta el degmedik nar bulamadim

Güzellerin zülfü destedir deste
Erenler hak için oturmuş posta
Bir zaman sağ gezdim bir zaman hasta
Hasta halin nedir der bulamadım

PIR SULTAN ABDAL'im daglar ben olsam
Üstü mor sümbüllü baglar ben olsam
Alem çiçek olsa ari ben olsam
Dost dilinden tatli bal bulamadim?


Pir Sultan Abdal






Sendedir Sende

Beni görüp yönün öte döndürme
Yine gitmez meylim sendedir sende
Yikip hilâl kaşlarini yere indirme
Günah sende degil bendedir bende

Şeker vardir dudaginda dilinde
Arzumanim kaldi gonca gülünde
Sen bir padişâhsin hükmün elinde
Senin ile dâvam sendedir sende

Sensiz çikip yaylalari yaylamam
Engeller içinde sirrin söylemem
Çok günah işledim inkâr eylemem
Ik'ellerim kizil kandadir kanda

Nice beyler ile gezdim yoruldum
Kan bulanik aktim duruldum
Sencileyin çok güzele sarildim
Dahi sevgin candadir canda

Pîr Sultan Abdal'im böyle deyiptir
Âşiklar güzeli sevegeliptir
Bir güzel sevmeyle kanli m'oluptur
Kellem terkidedir yandadir yanda


Pir Sultan Abdal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder